***Na początku stycznia uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej, którzy brali udział w ogólnopolskim konkursie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków” zostali nagrodzeni za jego drugi etap. Zadaniem drugiego etapu konkursu było wykonanie prac plastycznych o dalszych losach i przygodach „Gangu Słodziaków”. Drugoklasiści rysowali komiksy o przygodach gangu, natomiast trzecioklasiści wymyślali własne historie bohaterów „Leśnej Polany” oraz tworzyli do nich ilustracje. Każdy uczeń, którego praca została zgłoszona do konkursu otrzymał dyplom nadesłany przez organizatora oraz upominek.

***Jak karnawał to zabawa, a jak zabawa to bal przebierańców i…. MASKI ! Na zajęciach świetlicowych dzieci z klas I-IV wykonywały maski karnawałowe. Niektórzy kolorowali i ozdabiali gotowe szablony masek, a inni tworzyli własne prace. Nieco tajemnicze i wielokolorowe maski ozdobiły salę świetlicy szkolnej.

***Czy wiecie jak w krótki i łatwy sposób narysować wesołego pingwina? Dzieci ze świetlicy już to wiedzą doskonale! Wesołe, małe, duże,  w stadach, samotnie, z: fryzurami, krawatami, torebkami, kwiatami, opaskami, smoczkami, łyżwami PINGWINY opanowały świetlicę ;)

***W połowie stycznia uczniowie z klas III a i III b wzięli udział w zajęciach pt. „Dlaczego dokarmiamy ptaki zimą”. Dzieci rozwiązywały zagadki o ptakach, oglądały atlasy ptaków występujących w Europie oraz wykonywały prace plastyczne przy użyciu farb i pasteli. Trzeba przyznać, że prace wyszły pięknie.

***W trzecim tygodniu stycznia na zajęciach świetlicowych odbywały się rozmowy z dziećmi oraz pogadanki o bezpiecznych zabawach zimowych. Klasa I a wzięła udział w specjalnie zorganizowanych na ten temat zajęciach pt. „Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe”. Podczas zajęć w pierwszej kolejności dzieci osłuchały się z wierszem pt. „Czarodziejski napój”, następnie w oparciu o zaprezentowaną ilustrację z prawidłową oraz nieprawidłową zabawą zimową, dzieci podawały własne propozycje bezpiecznych zachowań i zabaw podczas ferii,  jak również mówiły o możliwych niebezpieczeństwach. Po rozmowie dzieci przystąpiły do zimowego quizu. Uczniowie podzieleni na dwie grupy odpowiadali na zagadki dotyczące zimy i sportów zimowych. Po skończonej zabawie dzieci zostały zapoznane z „kodeksem bezpiecznych i zdrowych ferii zimowych”. W oparciu o poznany kodeks oraz wcześniejszą rozmowę uczniowie mieli za zadanie na kartce przedzielonej na pół, z zielonym napisem TAK oraz czerwonym napisem NIE, narysować bezpieczną formę spędzania czasu podczas ferii, a na drugiej połowie czyhające niebezpieczeństwo. Na zakończenie zajęć  dzieci zostały obdarowane odblaskowymi zawieszkami.

Monika Pilarek

Galeria
 do góry