W mijającym roku szkolnym klasa II B w ramach kółka naukowego uczestniczyła w realizacjiprogramu Uniwersytetu Dzieci w Klasie, który został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej.
W tym roku realizowaliśmy projekt: "Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?". Zajęcia prowadzono w oparciu o metodę pytań i doświadczeń, której celem jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, chęci poznawania świata nauki i realizowania własnych pasji. Uczniowie odkrywali znaczenie matematyki i jej praktyczne zastosowanie w różnych dziedzinach życia codziennego. Wielokrotnie w praktyce odpowiadali sobie na pytanie, zadawane często przez uczniów: „Po co się tego uczymy?”. Uczestnicząc w projekcie, rozwijali umiejętność samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia, łączenia teorii z praktyką.
Podejmowali róże działania:
- pracowali w parach czy grupach, ucząc się zgodnej współpracy, podejmowania decyzji i planowania,
- wykonywali zadania wymagające koncentracji uwagi i spostrzegawczości, np. jak narysować koło bez użycia przyborów geometrycznych?
 - ćwiczyli odczytywanie godzin, poznali jednostki miar i wag,
- wykonywali obliczenia pieniężne i poznali przydatne w życiu pojęcia związane z zakupami: np. promocja (czy to zawsze znaczy taniej?) czy gratis i tp.,
- rozwiązywali różne łamigłówki i problemy matematyczne,
- korzystali z gier interaktywnych i aplikacji, które sprzyjały wzmożonej aktywności i rozbudzały ich pasję poznawczą,
 - oglądali filmy - miniwykłady z udziałem naukowców i ekspertów z różnych dziedzin, którzy przybliżali tematykę danego bloku.
Każde zajęcia kończyła twórcza praca dzieci, czemu zawsze towarzyszyły pozytywne emocje i dobra zabawa.

Dorota Olearczyk

Galeria
 do góry