Uczniowie klas czwartych odkrywali tajemnice życia w wodzie i na lądzie realizując projekt przyrodniczy. Działając w grupach przygotowywali makietę wybranego ekosystemu np. lasu, łąki, pola uprawnego czy jeziora. Praca w grupie daje wymierne efekty, oprócz nabywania nowych umiejętności przyrodniczych, uczniowie pracując razem, świetnie się bawią i nawiązują nowe relacje. Wspólne wykonywanie zadań to również wzajemne wsparcie w trudnościach, umiejętność słuchania siebie nawzajem i okazja do poznawania się. To buduje poczucie wspólnoty. Praca w zespole budzi poczucie odpowiedzialności - każda osoba bierze na siebie odpowiedzialność za efekty pracy i za pozostałych członków zespołu, a to rodzi zaangażowanie. Ten typ pracy to nauka rozwiązywania konfliktów, która wymaga poprawnej komunikacji między członkami zespołu. Dzieci rozwijają kreatywność - to właśnie w grupie, z połączenia różnych talentów, umiejętności, wiedzy i doświadczeń, rodzą się najbardziej oryginalne pomysły. Uczniowie z ogromnym zapałem wykonywali makiety i równie odpowiedzialnie podeszli do prezentacji na forum klasy efektów swojej pracy.

 Małgorzata Szura

 do góry