W miesiącu marcu grupa uczniów naszego Gimnazjum brała udział w kolejnych  zajęciach  projektu „Dobra szkoła, dobra praca – mój wybór” . Tym razem tematyka spotkania koncentrowała się  wokół tematyki związanej  z wejściem Polski  do Unii Europejskiej. W zeszłym roku minęło 10 lat od tego historycznego faktu, co stało się dla władz kraju i samorządowych powodem do dokonania wielu podsumowań. Zajęcia poprzedzone były poszukiwaniem przez uczniów śladów UE w naszej gminie i sporządzeniu stosownej dokumentacji w postaci zdjęć. Na wstępie spotkania uczniowie rozmawiali o powstaniu organizacji, jej celach, krajach założycielskich,  symbolach i  oczekiwaniach jakie wiązaliśmy z wejścia Polski do UE. Następnie analizowaliśmy dane statystyczne odszukane w internecie  dotyczące konkretnych wskaźników takich jak  wzrost PKB,  zatrudnienie, bezrobocie, wzrost gospodarczy, wskażnik migracji, dzietności, dług publiczny, liczbę urzędników.  Przeprowadziliśmy analizę SWOT, czyli wskazaliśmy słabe i  mocne strony funkcjonowania Polski przez 10 , a właściwie już prawie 11 lat, w strukturach Unii.  Zdaniem uczniów sukcesy przeważyły.

Zdjęcia wykonane  przez uczniów na terenie miejsc zamieszkania  uświadomiły wszystkim, jak duże środki wykorzystaliśmy, aby zmienić nasze otoczenie, co nowego pojawiło się w środowisku wiejskim i mieście Ozimek. Młodzież zauważyła, że wiele projektów sfinansowanych z funduszy unijnych realizowanych było na przestrzeni ostatnich lat  także w naszej szkole:

  •       Człowiek - najlepsza inwestycja”-Projekt zajęć dodatkowych wspierających rozwój     kompetencji kluczowych  uczniów szkół gimnazjalnych         województwa opolskiego w roku szk.  2010/2011”
  •       „Indywidualizacja szansą na lepszy start”  - 2012/2013
  •       Fascynujący Świat Nauki i Technologii”           -  2014/2015
  •       „Dobra szkoła, dobra praca – mój wybór”        - 2013/ 2014/2015

Kolejne marcowe zajęcia przebiegały pod hasłem „Kraków – miasto wpisane na listę UNESCO”. Poświęcone  były poznaniu walorów turystycznych dawnej stolicy Polski i przygotowaniu się do zajęć edukacyjnych w Muzeum Przyrodniczym, na Wawelu i Podziemiach Rynku. Uczniowie planowali samodzielnie wycieczkę określając długość trasy, czas przejazdu,  poszukując na planie miasta w Google Map wybranych  ulic i obiektów  oraz w dostępnych   źródłach - informacji o zabytkach miasta. 

Następnie  w grupach przystąpili do wykonania prezentacji multimedialnych. Lekcja w Muzeum  Przyrodniczym poświęcona będzie poznaniu  środowiska lasu równikowego, dlatego uczniowie  zapoznali się  wstępnie z   bogactwem tego ekosystemu. Na wystawach czasowych zobaczymy również okazy fauny plejstoceńskiej  w tym min. słynnego, kompletnie zachowanego nosorożca  włochatego odnalezionego w 1929 roku w Staruni. Należało więc przypomnieć wydarzenia kenozoiku, aby podczas zwiedzania mieć orientację w czytaniu tablicy stratygraficznej i kojarzyć fakty z przeszłości geologicznej Polski.

Uczniowie aktywnie i sumiennie  wykorzystali czas zajęć  projektu, aby zdobyć dodatkową wiedzę i rozwijać swą ciekawość  poznawczą,  a także nauczyć się planowania wycieczki szkolnej.

 

                                                                                                                                        Opiekun grupy : Sylwia Widawska

 

człowiek – najlepsza inwestycja”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Galeria
 do góry