Od września 2018 realizowana jest w naszej szkole Dwujęzyczna Innowacja Pedagogiczna. Oparta jest ona na autorskim programie Playing with colours- Zabawa kolorami  opracowanym przez  nauczycielkę plastyki p. Joannę Dubiel-Stonoga i nauczycielkę języka angielskiego p. Alinę Matusz. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy piątej szkoły podstawowej.

Nadrzędnym celem innowacji jest dydaktyczna korelacja działań w obszarze języka angielskiego i plastyki. Wszystkie cele związane są z wykorzystaniem języka angielskiego w praktyce oraz  z działaniami twórczymi uczniów w zakresie plastyki. Innowacja zakłada dydaktyczną zabawę jednym kolorem podczas dwugodzinnych zajęć w każdym miesiącu roku szkolnego. Zajęcia z uczniami zmierzają w kierunku bardzo indywidualnego traktowania  wszystkich uczestników w sferze języka obcego i działań percepcyjno - twórczych. Każdy uczeń wykonuje zadania, których poziom i zakres jest dostosowany do ich in­dywidualnych możliwości. Aktywność i twórczość uczestników innowacji wzbogaca realizację zadań języko­wych. Zajęcia są prowadzone równocześnie przez dwóch nauczycieli.

Wprowadzenie, zapoznanie ze słownictwem tematycznie związanym z zaplanowany­mi działaniami w zakresie plastyki, wszelkie wyjaśnienia są przedstawiane w języku angielskim. W czasie zajęć korzystamy również z technologii informacyjnej wykorzy­stując nowoczesną pracownię językową wyposażoną m.in. w tablicę interaktywną. Natomiast słownictwo specjalistyczne, poprzez komentarz merytoryczny z malar­stwa, historii sztuki, wprowadzane jest przez nauczyciela plastyki. Współpraca na­uczyciela języka obcego z nauczycielem – artystą plastykiem pozwala uczniom na wielopłaszczyznowy rozwój i kreowanie wrażliwości.

W czasie każdych zajęć uczniowie wykonują zadania w języku angielskim doskona­lące ich umiejętności z zakresu słuchania i czytania ze zrozumieniem, pisania, mó­wienia oraz uzyskują informacje dotyczące kultury krajów angielskiego obszaru języ­kowego. Następnie wykonują prace plastyczne poznając przy tym różnorodne techniki. Tematyka prac i zadania wykonywane w języku angielskim są ze sobą ściśle związane.

Prace wykonane przez uczniów w czasie zajęć w pierwszym półroczu przedstawiają poniższe zdjęcia. Przed nami kolejne spotkania i wyzwania dla młodych lingwistów i artystów!

Joanna Dubiel-Stonoga, Alina Matusz

Galeria
 do góry