Innowacje pedagogiczne w klasach drugich
W bieżącym roku szkolnym w klasach II a i c realizowane są programy innowacyjne:„Gry logiczne i matematyczne” w klasie IIa, oraz ,,STEAM w rozwoju kompetencji kluczowych uczniów w młodszym wieku szkolnym” w klasie II. Wdrożenie innowacji z zakresu matematyki ma służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, aktywności matematycznej uczniów oraz ich zaangażowaniu w proces dydaktyczny.
Zakres kształcenia został poszerzony o dodatkowe wiadomości i umiejętności z zakresu rozwiązywania zadań standardowych, problemowych i zadań z ,,Kangurkiem” oraz gry matematyczne. Uczniowie będą mieli możliwość badania własności różnych figur geometrycznych podczas układania układanek, budowania figur z tangramów. Prowadzone zajęcia kształtują postawy twórcze, rozwijają pomysłowości myśleniu i działaniu.
STEAM ukierunkowany jest na kształcenie uczniów, którzy potrafią myśleć w sposób innowacyjny, niestandardowy, podejmują rozważne ryzyko, angażują się w eksperymentalne uczenie się, twórcze rozwiązywanie problemów, podejmują współpracę i aktywnie uczestniczą w procesach twórczych. Uczy krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów i wielu innych umiejętności, które mogą być wykorzystywane przez całe życie. STEAMowe lekcje pozwalają postrzegać holistycznie zagadnienia edukacyjne i dostrzegać problem jako osadzony w realnym świecie, na pograniczu wielu dyscyplin naukowych, a nie jako przynależny do danego przedmiotu, wyizolowany. Łączą wiedzę teoretyczną z praktyką. Ograniczają metody podawcze na rzecz aktywnego działania uczniów.
Programy w klasach drugich będą realizowane do czerwca 2021 roku.
Elżbieta Semków, Anna Maciocha