W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach tegoroczny Kangur Matematyczny był przeprowadzany zdalnie w sferze wirtualnej. Uczniowie brali w nim udział za pośrednictwem platformy Dzwonek.pl. Ze względu na zdalny charakter konkursu w tym roku uczestnicy mieli 90 minut na rozwiązywanie zadań. Główną umiejętnością badaną przez Kangura jest zdolność myślenia logicznego, a nie czysta wiedza.  Uczestnicy, w zależności od grupy wiekowej, mieli do rozwiązania od 21 do 30 zadań. Za brak odpowiedzi uczeń otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25 proc. przewidzianych za dane zadanie.
Ze względu na inną formę właściwy konkurs był poprzedzony konkursem próbnym, który pozwolił uczestnikom na zaznajomienie się z platformą.
W tym roku do konkursu miało przystąpić 19 uczniów naszej szkoły, jednak ze względu na zmienioną formę część z nich zrezygnowała. Dzieci pisały test w dniach od 3 do 5 czerwca.
Wszyscy zapisani uczestnicy po powrocie do szkoły dostaną układankę logiczną – czteroelementowy tangram.  
                                                                                                                                                    Anna Maciocha
 do góry